Vodnik po korakih za oglaševanje na Facebooku

Oglaševanje na Facebooku terja doslednost in nadzor nad plačljivimi Facebook oglasi in kampanjami . Ali ciljate na prave ljudi? Ali so vaše dimenzije slik in videov v pravih razmerjih? Ali prikazujete pravo vrsto Facebook oglasa? S kakšno oglaševalsko vsebino nagovarjate ciljno skupino? V primeru neustrezne sledljivosti ali vsebinske zasnove oglasa, se lahko kaj hitro zmedemo ali plačujemo bistveno višjo ceno za cilj, ki ga skušamo doseči. 

Facebook z več kot 2,6 milijardami aktivnimi mesečnimi uporabniki in skoraj 1,7 milijardami dnevnimi uporabniki, ponuja tržnikom edinstveno priložnost, da povečajo izpostavljenost  in prodajo svojih izdelkov in storitev na socialnih omrežjih. V obzir je potrebno vzeti, da oglaševanje na Facebooku zahteva veliko testiranj, optimizacijo oglasov in pravilnega tolmačenja analitičnih podatkov.

Prenesite si brezplačni kontrolni seznam za oglaševanje na Facebooku

V pomoč smo vam pripravili celovit kontrolni seznam, s katerim boste lažje sledili zahtevam in nalogam potrebnim za učinkovito oglaševanje na Facebooku.

Facebook omogoča različne kombinacije priprave oglaševalskih kampanj in strukturiranja Facebook oglasov, ki jih koncpetualno sestavljajo tri element:

- Kampanja (t.i. campaign): Facebook kampanja zajema osnvne značilnosti kot so (proračun, čas trajanja, cilji ...)

- Nabori oglasov (t.i. ad sets): Če ciljate na ločene ciljne skupine z različnimi značilnostmi, boste za vsako potrebovali posamezen nabor oglasov.

- Oglasi (t.i. ads): Vaši dejanski oglasi se prikazujejo v vaših naborih oglasov. Vsak nabor oglasov lahko vsebuje različne oglase, ki se razlikujejo po barvi, besedilu, vsebini itd.

V nadaljevanju vam predstavljamo osnovne korake s katerimi lahko ustvarite svoj prvi Facebook oglas, začenjajoč z zagonom Facebook upravitelja oglasov (t.i. Facebook Ads Manager)

1. Ustvarite račun s Facebook upraviteljem oglasov.

Facebook upravitelj oglasov je orodje za upravljanje oglasov za izdelavo, urejanje in analizo plačljivih promocijskih Facebook kampanj. Facebook je nedavno združil Ads Manager in Power Editor v eno platformo, da je olajšal ustvarjanje in spremljanje oglaševalskih kampanj na več oglaševalskih platformah v lasti Facebooka, vključno z oglasi Instagram.

Nadzorna plošča je razdeljena na vrstice in stolpce, kar omogoča enostavnješi vpogled v aktivne in neaktivne Facebook kampanje, filtriranje oglasov in ustvarjanje poročil po meri. Ključni indikatorji, kot so doseg ciljne skupine, frekvenca ogleda oglasov in stroški oglaševanja, so dosegljivi že ob vstopu v nadzorno ploščo (brez potrebe po ustvarjanju poglobljenih poročil).

Za zagon upravitelja oglasov Facebook obvezno potrebujete Facebook poslovno stran (t.i. Facebook business page, več si lahko preberete tukaj). Osebni Facebook profil ne dopušča možnosti oglaševanja.

V nadaljevanju sledite naslednjim korakom:

1. Pojdite na https://www.facebook.com/business/tools/ads-manager.
2. Kliknite gumb »Pojdi na upravitelja oglasov«.
3. Potrdite svoje podatke na strani za nastavitev oglasnega računa.
4. Nastavite način plačila.
5. Shranite spremembe.

Facebook upravitelj oglasov bo vstopna točka za vse povezano z oglaševanjem na Facebooku.

2. Ustvarite oglas v Facebook Ads Manager.

Ko se prijavite v Facebook Ads Manager, boste videli nadzorno ploščo na kateri bodo navedene vse vaše oglaševalske akcije, nabori oglasov in oglasi, vključno z rezultati, ki so jih usmerili na vašo Facebook stran. Če niste že ustvarili oglasa za svojo Facebook stran, bo ta nadzorna plošča prazna.

Če želite ustvariti novo oglaševalsko akcijo, nabor oglasov ali oglas prek upravitelja oglasov Facebook, zavihek prenesite na vrsto Facebook oglasa, ki ga želite ustvariti, in na levi strani kliknite zeleni gumb »Ustvari«, kot je prikazano spodaj.

3. Izberite cilj kampanje

Facebook Ads Manager je tako kot številna oglaševalska omrežja v družabnih omrežjih zasnovan tako, da upošteva cilj vaše kampanje. Preden začnete, vas bo Facebook pozval, da izberete cilj:

Izbirate lahko med 11 različnimi cilji. Seznam vključuje vse od splošne prepoznavnosti blagovne znamke, števila namestitev aplikacije, pa vse do povečanja prometa v vaši spletni trgovini.

Z izbiro enega od teh ciljev dajete Facebooku boljšo predstavo o tem, kaj bi radi, da vam lahko predstavi najbolj primerne možnosti oglasov. Kot je prikazano na zgornji sliki, Facebook možnosti oglasov vključujejo:

  • Prepoznavnost blagovne znamke
  • Doseg
  • Promet
  • Dejavnost
  • Namestitve aplikacije
  • Ogledi videoposnetkov
  • Pridobivanje potencialnih strank
  • Sporočila
  • Konverzije
  • Kataloška prodaja
  • Promet trgovine
  • Recimo, da želite usmeriti več prometa na svoje spletno mesto. Ko izberete to možnost, vas bo Facebook pozval, da vnesete URL, ki ga želite promovirati. Če uporabljate Google Analytics (več od GA), ustvarite edinstven URL za sledenje s parametri UTM (več o UTM), da boste lahko spremljali promet in konverzije iz tega oglasa.

    Ko izberemo cilj, bo Facebook priporočil možnost oglasa, ki je najbolj smiselna za dosego tega cilja.

    4. Izberite si občinstvo.

    Naslednji korak je konfiguriranje ciljne skupine - to lahko storite za vsak nabor oglasov, ki pripada isti kampanji. Če šele začenjate s plačljivimi Facebook oglasi, boste verjetno morali eksperimentirati z več različnimi možnostmi targetiranja, dokler ne dosežete ciljne skupine, ki ustreza željeni uspešnosti kampanje/oglasa.

    Za lažjo predstavo, Facebookova merila za targetiranje spremlja merilnik opredelitve občinstva. To orodje, se nahaja na desni strani polja za targetiranje ciljne skupine, upošteva pa vse izbrane lastnosti na podlagi katerih prikaže doseg ciljne skupine.

    Če kolebate med izbiro splošne ali nišne ciljne skupine, ustvarite dva nabora oglasov z obema opcijema. Tista, ki se v nadaljevanju izkaže za boljšo, podprite z dodatnimi sredstvi. Če želite povečati prodajo ali obisk spletne strani, se boste verjetno želeli osredotočiti na vrsto ljudi, za katere veste, da jih bo vaša ponudba zanimala. Če pa želite povečati prepoznavnost blagovne znamke ali promovirati atraktivno ponudbo, se osredotočite na bolj splošno publiko.

    Osnovih parametrov za targetiranje ciljne skupine ciljanje je na Facebooku ogromno. Med ključne sodijo:


    Osnovne: Lokacija, Starost, Spol, Jeziki, Razmerje, Izobrazba, Poklic, Etnična pripadnost, 

    Diferenecialne: Interesi, Vedenje, Povezave

    Na voljo imate tudi možnost, da izberete ciljno skupino po meri - to vam omogoča ciljanje oseb na Facebooku, ki so v zbirki kontaktov vašega podjetja (e-mail lista), obiščejo stran na vašem spletnem mestu, kjer je namescen Facebook Pixel ali uporabljajo vašo aplikacijo ali igro. Če želite izvedeti več o nastavitvi ciljne skupine po meri na Facebooku, si oglejte članek Kako nastaviti ciljno skupino po meri?

    Ko najdete skupino, ki se dobro odziva na vaše Facebook oglase, vam Facebook omogoča, da shranite te ciljne skupine in jih pozneje znova uporabite, zato vam morda ne bo treba neprestano izvajati ta korak, ko že nekaj časa prikazujete oglase na Facebooku.

    5. Določite svoj proračun.

    Facebook oglas vam omogoča, da nastavite dnevni ali periodični proračun. Tu se med seboj razlikujejo:
    - Dnevni proračun (t.i. daily budget) neprekinjeno prikazovanje ogalsa na dnevni bazi in porabo po vnaprej zastavljeni dnevni vsoti. Upoštevajte, da najnižji dnevni proračun za nabor oglasov znaša 1 evro.

    - Skupni proračun (t.i. life-time budget). Če želite svoj oglas prikazovati določen čas, izberite skupni proračun. To pomeni, da bo Facebook določil hitrost vaše porabe v obdobju, ki ste ga nastavili za prikazovanje oglasa.

    Če želite podrobneje določiti svoj proračun, se obrnite na napredne možnosti - ta možnost je povezana na dnu zgornjega posnetka zaslona. V tem razdelku lahko določite nekaj stvari:

    Razpored

    Izberite, ali želite, da se vaša Facebook kampanja izvaja takoj in neprekinjeno ali želite prilagoditi začetni in končni datum. Parametre lahko nastavite tudi tako, da se vaši oglasi prikazujejo samo v določenih urah in dneh v tednu.

    Optimizacija in prikazovanje

    Izberite ali za svoj cilj želite število klikov ali prikazov oglasa posamezniku. To bo spremenilo način prikazovanja in plačila vašega oglasa. S tem boste plačali, da bo oglas prikazan ljudem v vaši ciljni skupini, za katere je verjetneje, da bodo izvedli želeno dejanje.

    Če ne želite, da vas Facebook vodi do optimalne ponudbe, se boste odločili za ročno uporavljanje oglasov in podali strošek konverzije, ki ne bo večji od vpisanega zneska v polje ''Cost Control''.  Ta možnost vam daje popoln nadzor nad zneskom, ki ste ga pripravljeni plačati za končano dejanje.

    Način prikazovanja

    Način prikazovanja zajema dve kategoriji,: standardno in pospešeno. Pri sandardnem prikazovanju bodo vaši Facebook oglasi sorazmerno prikazani preko celotnega dne, medtem ko vam pospešeno prikazovanje omogoča hitro dosgo ciljne skupine. Uporablja se predvsem pri časovno občutljivih oglasih (opomba: ta možnost zahteva ročno določanje cen ponudb).

    6. Ustvarite svoj oglas.

    Kako želite, da je videti vaš Facebook oglas? Vse je odvisno od vašega prvotnega cilja.

    Če želite povečati število klikov na vašo spletno stran, bo Facebook upravitelj oglasov predlagal možnosti oglasov ''Kliki na spletno mesto''. Smiselno, kajne?

    Ta možnost Facebook oglasa je razdeljena na dve obliki: povezave (link) in vrtiljak (carousel). To v bistvu pomeni, da lahko brez dodatnih stroškov prikažete en slikovni oglas (Povezava) ali več slikovni oglas (Vrtiljak) s tremi do petimi drsečimi slikami ali videi.

    Facebook oglas s povezavami bo prikazan takole:

    Facebook Oglas vrtiljaka bo prikazan takole:

    Ko se odločite katero opcijo izbrati, naložite svojo kreativo (foto, video). Pomembno je omeniti, da Facebook od uporabnika zahteva določena pravila oblikovanja vsebin za vsako vrsto oglasa.

    Za enojne slikovne Facebook oglase zahteva, da uporabniki upoštevajo naslednja oblikovalska priporočila:

    • Besedilo: 125 znakov
    • Naslov oglasa: 25 znakov
    • Razmerje slike: 1.91 : 1 (oz. 16:9)
    • Ločljivost slike (vključno s CTA): 1080 x 1080 slikovnih pik

    Za Facebook oglase z več slikami - znane tudi kot oglasi na vrtiljaku (carousel). Facebook ponuja naslednja priporočila za oblikovanje:

    Upoštevajte, da so to možnosti oglaševanja v primeru, ko za cilj postavimo "Promet".

    Ko izberete vrsto Facebook oglasa, vas bo upravitelj oglasov pozval, da določite, kako želite prikazati svoj oglas. Možnosti, ki jih ponujajo, so naslednje: Namizje (Desktop News Feed), Mobilno namizje (Mobile News Feed) in Desni stolpec namizja (Desktop Right Column).

    Vsak Facebook oglas bi bil prikazan tako:

    Desktop News Feed

    Mobile News Feed

    Desktop Right Column

    7. Spremljanje uspešnosti oglasa

    Ko se vaši Facebook oglasi začnejo prikazovati, boste želeli spremljati njihovo uspešnost. Če si želite ogledati njihove rezultate, si oglejte dva mesta: Facebook upravitelj oglasov in Google Anlytics oziroma katerakoli orodja za sledenje.

    Po navedbah Facebooka je tu nekaj ključnih meritev, ki jih je treba spremljati (in njihove definicije): a) Upsešnost oz Realizacija (Performance) - Izgled lahko prilagodite tako, da vključite meritve, kot so doseg (reach), pogostost (frequency) in prikazi (impressions)

    b) Angažiranost (Engagement) - Vpogled je mogoče prilagoditi tako, da vključimo indikatorje, kot so všečki strani (page likes), angažiranost na strani (Page engagement) in angažiranost objave (Post engagement)

    c) Ogledi videov (Video views) - uspešnost videoposnetkov merimo z oglediin povprečnim časom gledanosti videoposnetka

    d) Obisk spletne strani - Spletno stran merimo predvsem z indikatorji, kot so obisk spletnega mesta (website actions), podrobnosti o plačilu (payment details,), nakupi (purchases) in dodajanja v košarico (adds to cart)

    e) Aplikacije - uspenost oglaševanja aplikacije merimo v število namestitev aplikacije (app installs), angažiranost znotraj aplikacije (app engagemen), porabe (credit spends), dejanj, ki jih uporabnik izvede v mobilni aplikaciji (mobile app actions) in strošek na posamezno dejanje znotraj aplikacije (Cost per app engagement).

    f) Dogodki - v sklopu dogodkom merimo odzive na dogodke (event responses) in strošek na odziv dogodka (cost per event response)

    g) Kliki - pri klikih merimo Like clicks (število všečkov), Unique clicks (število unikatnih klikov), CTR (razmerje med prikazi in kliki) in CPC (cena na klik)

    h) Nastavitve - v nastavitvah je smiselno določiti kot meritev Start date (začetni datum), End date (končni datum), Ad Set Name (ime nabora oglasov), Ad ID (ID oglasa), Delivery (dostava), Bid (ponudba) in Objective (cilj).

    Ne glede na to, katero od teh meritev uporabljate za merjenje uspešnosti oglaševanja, lahko podatke najdete v Facebook upravitelju oglasov (Ads Manager) oz Facebook poročilih (Ads Reporting).

    Pri analizi podatke tolmačimo na 4 nivojih (odvisno kako globoko želite poseči):

    1. Na ravni oglaševalskega računa
    2. Na ravni kampanje
    3. Na ravni nabora oglasov
    4. Na ravni oglasa

    8. Poročanje o uspešnosti oglasov na Facebooku.

    Poročila po meri lahko prejemate tudi po e-pošti. Nastavite ga tako, da:

    • se na zgornjem meniju pomaknete na Analiza in Poročanje (Analyze & Report)
    • izberite Poročanje o oglasih (Ads Reporting).
    • izberite Ustvari poročilo po meri (Create Custom Report).
    • Izberite in odprite shranjeno poročilo.
    • Izberite Shrani poleg ikone za shranjevanje. Poimenujte poročilo in preverite razpored po e-pošti.
    • Sledite navodilom za urejanje in potrditev nastavitev poročanja.

    Čeprav je pri načrtovanju plačljivega Facebook oglasa zagotovo veliko podrobnosti, ki jih je treba upoštevati, je pomembno, da ne izgubite širšega konteksta. Pomembno je predvsem poročanje o klikih in konverzijah. Če pa uporabljate URL-je s posebnimi kodami UTM, imate priložnost s pomočjo Google Analytics oziroma katerakoli druga orodja za sledenje in merjenje, poglobljeno oceniti učinkovitost celotnega oglaševanja.

    Sledenje URL-jem bo pomagalo vaši analitiki oziroma programom za sledenje in merjenje, beležiti koliko potencialnih strank ali še bolje, koliko strank ste pridobili z Facebook oglaševanjem. Te informacije so koristne pri določanju donosnosti vlaganj v Facebook oglase.

    Zdaj, ko veste, kako nastaviti Facebook oglas, je čas, da ustvarite svojega, tako da lahko razširite prepoznavnost blagovne znamke na Facebooku in s svojimi strankami dosežete željene poslovne rezultate.

    IF YOU FIND THE ARTICLE USEFUL, YOU CAN SHARE IT ON YOUR SOCIAL NETWORK:

    Share on facebook
    Facebook
    Share on twitter
    Twitter
    Share on whatsapp
    WhatsApp
    Share on linkedin
    LinkedIn
    Share on telegram
    Telegram

    Share your thoughts in the comments below!

    Subscribe for tips & latest marketing trends in crypto industry.